ایمیل برنده شدن در لاتاری

خیلی از کسانی که در لاتاری شرکت می کنند منتظر دریافت ایمیل نتیجه لاتاری خودشون هستند قافل از اینکه نتیجه لاتاری برای هیچکس ایمیل نمیشه .

ایمیل برنده شدن در لاتاری
ایمیل برنده شدن در لاتاری

در صورت برنده شدن در لاتاری، هیچگونه ایمیل، SMS یا نامه پستی مبنی بر اطلاع رسانی برای شما ارسال نمی‌شود. بنابراین، دریافت ایمیل برنده شدن لاتاری در اعلام نتایج لاتاری، یک روش کلاهبرداری است که از طرف افراد سودجو و برای فریب دادن شما ارسال می‌شود.

پس از برنده شدن در لاتاری، نامه قبولی با بارکد و کیس نامبر مخصوص به شما بلافاصله ظاهر می‌شود.

ایا در لاتاری برنده بشیم ایمیل میزنن بهمون؟

نه، وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا از طریق ایمیل به برندگان لاتاری گرین کارت اطلاع نمی‌دهد.

برندگان لاتاری باید به طور مستقیم به وب سایت رسمی لاتاری (https://dvprogram.state.gov/) مراجعه کنند و با استفاده از شماره پرونده خود، وضعیت خود را بررسی کنند.

در این وب سایت، برندگان می‌توانند دستورالعمل‌های مربوط به تکمیل فرم‌های درخواست ویزا، اطلاعات مربوط به معاینات پزشکی و مصاحبه با افسر سفارت، و همچنین به سوالات متداول در مورد فرآیند درخواست ویزا دسترسی پیدا کنند.

هیچ ایمیل یا نامه‌ای از طرف وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر برنده شدن در لاتاری به آدرس برندگان ارسال نمی‌شود.

مراقب کلاهبرداری‌ها باشید: افراد سودجو ممکن است با ارسال ایمیل‌های جعلی یا تماس تلفنی، خود را به عنوان نماینده وزارت امور خارجه آمریکا معرفی کرده و از برندگان تقاضای پول یا اطلاعات شخصی کنند.

هرگز اطلاعات شخصی یا مالی خود را به کسی که در مورد برنده شدن شما در لاتاری با شما تماس می‌گیرد، ندهید.

اطلاعات مربوط به لاتاری گرین کارت فقط از طریق وب سایت رسمی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا ارائه می‌شود.

عکس برنده شدن در لاتاری

در صورتی که در لاتاری برنده شوید هیچ ایمیلی دریافت نخواهید کرد و بعد از چک کردن نتیجه لاتاری عکس برنده شدن در لاتاری را مشاهده می کنید. در زیر نمونه عکس برنده شدن لاتاری را قرار داده ایم.

عکس برنده شدن در لاتاری
عکس برنده شدن در لاتاری ۲۰۲۵

آدرس ایمیل مخصوص برندگان لاتاری |‌ آدرس ایمیل کی سی سی

اما در نامه برنده شدن در لاتاری یا نامه اول یک آدرس ایمیل از کی سی سی آورده شده است که برندگان لاتاری می توانند مکاتبات خود را از طریق این ایمیل انجام دهند.

[email protected]

اگر ایمیل دیگری به جز آدرس ایمیل کی سی سی مبنی بر برنده شدن در لاتاری یا ارسال مدارک و …  دریافت کردید توجه داشته باشید که احتمال کلاه برداری بودن ایمیل هست.

 

ایمیل جعلی برنده شدن در لاتاری

همانطور که در بخش “نمونه برنده شدن لاتاری” توضیح داده شد، ایمیل واقعی برنده شدن لاتاری وجود ندارد و حتی اگر ایمیلی بود  حاوی اطلاعات شخصی شما، از جمله نام و آدرس شما می بود. در حالی که، ایمیل های جعلی لاتاری فاقد این اطلاعات هستند و این یکی از ساده ترین راه های تشخیص جعلی بودن آنهاست.

نکات کلیدی برای تشخیص ایمیل جعلی لاتاری:

1. عدم وجود اطلاعات شخصی:

  • نام و آدرس: در نامه قبولی لاتاری یا عکس برنده شدن در لاتاری، نام و آدرس شما را که در زمان ثبت نام وارد کرده اید، به وضوح درج می کنند. این اطلاعات برای تأیید هویت شما و اطمینان از اینکه ایمیل برای شخص صحیح ارسال شده است، ضروری است.
  • شماره تأییدیه یا کیس نامبر برنده لاتاری: عکس برنده شدن در لاتاری همچنین شامل شماره تأییدیه شما است. این شماره منحصر به فرد برای هر متقاضی است و برای پیگیری روند درخواست شما استفاده می شود.
  • اطلاعات تماس سفارت: عکس برنده شدن در لاتاری شامل اطلاعات تماس سفارت ایالات متحده است. این اطلاعات باید دقیق و به روز باشد.

2. غلط املایی و دستوری:

  • غلط املایی: ایمیل های جعلی لاتاری غالباً دارای غلط املایی متعددی در کلمات انگلیسی و فارسی هستند. این نشان دهنده عدم دقت و غیرحرفه ای بودن فرستنده ایمیل است.
  • اشتباهات دستوری: ایمیل های جعلی لاتاری همچنین ممکن است دارای اشتباهات دستوری فاحشی باشند، مانند استفاده نادرست از علائم نگارشی، ساختار جمله نامناسب و عدم تطابق فاعل و مفعول.

3. لینک های مشکوک:

  • لینک های کوتاه شده: ایمیل های جعلی لاتاری ممکن است حاوی لینک های کوتاه شده ای باشند که به وب سایت های نامشخص هدایت می شوند. این لینک ها را به هیچ وجه باز نکنید، زیرا ممکن است حاوی بدافزار یا سایر برنامه های مخرب باشند.
  • لینک های غیرمرتبط: ایمیل های جعلی لاتاری ممکن است حاوی لینک هایی باشند که به وب سایت هایی مرتبط با لاتاری هدایت نمی شوند. به عنوان مثال، ممکن است به وب سایت های تجاری یا صفحات رسانه های اجتماعی هدایت شوند.

4. درخواست پول:

  • هزینه های پردازش: ایمیل های جعلی لاتاری ممکن است از شما بخواهند که برای “پردازش” درخواست خود یا “دریافت ویزا” هزینه بپردازید. این یک پرچم قرمز بزرگ است، زیرا سفارت ایالات متحده هرگز از متقاضیان لاتاری پول درخواست نمی کند.
  • هزینه های سفر: ایمیل های جعلی لاتاری ممکن است از شما بخواهند که هزینه های سفر خود به ایالات متحده را قبل از دریافت ویزا بپردازید. این نیز غیرقانونی است، زیرا سفارت ایالات متحده فقط پس از صدور ویزا از شما هزینه های مربوط به ویزا را دریافت می کند.

راه های امن برای بررسی نتیجه لاتاری:

  • وب سایت رسمی لاتاری: به وب سایت رسمی لاتاری به آدرس https://dvprogram.state.gov/ مراجعه کنید. این وب سایت تنها منبع معتبر برای اطلاعات مربوط به لاتاری است.
  • بررسی وضعیت: بر روی دکمه “Entrant Status Check” کلیک کنید و شماره تأییدیه یا کانفرمیشن نامبر و سال ثبت نام خود را وارد کنید. وب سایت به شما نشان می دهد که آیا برنده شده اید یا خیر.
  • عدم دریافت ایمیل: اگر برنده شده باشید، ایمیلی از سفارت ایالات متحده دریافت خواهید کرد. اگر تا زمان مقرر ایمیلی دریافت نکردید، به وب سایت لاتاری مراجعه کرده و وضعیت خود را بررسی کنید.

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top