دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا + راه حل

بسیاری از دانشجویان پس از دریافت نامه رد شدن ویزای تحصیلی، دلایل این اتفاق را جویا می شوند. در واقع این سوال بسیار رایجی است که دانشجویان بعد از دریافت نامه رد شدن از اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) با آن مواجه می شوند.

برای شرکت در برنامه های تحصیلی با طول دوره بیش از شش ماه در کانادا، داشتن ویزای تحصیلی کانادا الزامی است. اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، باید بدانید که مجوز تحصیلی چیست، چگونه آن را دریافت کنید و چگونه از رد شدن ویزای تحصیلی جلوگیری کنید.

درخواست ویزای تحصیلی شما رد شده است. آیا باید دوباره درخواست دهید؟

به صفحه دوم نامه رد شدن خود توجه کنید. در این بخش توضیحی از اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) درج شده است:

«Your new application may be refused unless it is supported by new or different information that would satisfy the officer that you meet all application requirements.»

«ممکن است درخواست جدید شما رد شود، مگر اینکه با اطلاعات جدید یا متفاوتی پشتیبانی شود که به افسر (مسئول رسیدگی به پرونده) اطمینان دهد که شما تمامی الزامات درخواست را رعایت کرده اید.»

اگر تصمیم به درخواست مجدد دارید، باید بدانید که درخواست جدید شما ممکن است رد شود مگر اینکه اطلاعاتی را که قبلا ارائه نداده اید، در درخواست خود بگنجانید، به گونه ای که افسر را قانع کند که شما تمامی الزامات را برآورده اید. این بدان معناست که درخواست مجدد با همان اطلاعات قبلی، تغییری در این تصمیم ایجاد نخواهد کرد.

ممکن است درخواست شما رد شود زیرا افسر پرونده دلیل داشته باشد که شما قصد دارید پس از اتمام دوره مجاز اقامت خود در کانادا بمانید یا اینکه واجد شرایط ورود به کانادا نیستید. درخواست مجدد برای بار دوم تغییری در این تصمیم ایجاد نمی کند و تنها باعث صرف هزینه بیشتر و افزایش زمان بررسی پرونده برای سایر متقاضیان می شود. با این حال، در صورتی که شرایط شما تغییر کند، می توانید با اطلاعات جدید خود دوباره درخواست دهید.

دانشجویان بین المللی زیادی هر ساله برای تحصیل در کانادا اقدام می کنند. با این حال، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست های زیادی برای مجوز تحصیلی را رد می کند. تصور کنید شما یک دانشجوی خارجی هستید که می خواهید برای تحصیل به کانادا بیایید، اما درخواست ویزای تحصیلی شما رد شده است. در این صورت، درک دلایل این موضوع و رفع هر گونه نگرانی قبل از درخواست مجدد بسیار مهم است. با دانستن این دلایل رایج برای رد شدن ویزا، می توانید شانس دریافت ویزای تحصیلی خود را افزایش دهید.

در این مقاله، به برخی از رایج ترین دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا و راهکارهای مفیدی برای کمک به شما برای عبور از این موانع اشاره خواهیم کرد.

اعتراض به رد شدن ویزای تحصیلی

ما درک می‌کنیم که رد شدن درخواست ویزای شما برای بازدید از کانادا ناامیدکننده است، اما ناامید نشوید! ما اهمیت می‌دهیم که دلایل رد شدن درخواست ویزای شما را درک کنید و بدانید که قدم بعدی چیست. یکی از تخصص‌های اصلی ما در موسسه مهاجرتی آرنیکا، رسیدگی به پرونده‌های رد ویزای کانادا است. مشاور ما (که دارای مجوز رسمی مشاوره مهاجرتی کانادا یا RCIC است) تجربه زیادی در کمک به موکلین برای دریافت ویزا پس از رد شدن، حتی پس از چندین بار رد شدن، دارد.

موسسه مهاجرتی آرنیکا به شما کمک می‌کند تا دلایل رد شدن ویزای خود را درک کنید. لطفاً برای دریافت مشاوره و کمک برای غلبه بر رد شدن ویزا، با مشاور مهاجرتی ما (RCIC) یا فرد مورد نظر خود مشورت کنید.

اگر معتقدید که درخواست مهاجرتی قوی ارائه کرده‌اید و افسر اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) اشتباهی در قانون یا واقعیت مرتکب شده است، یا تصمیمی غیرمنطقی یا ناعادلانه گرفته است، می‌توانید برای رد ویزا به دادگاه فدرال اعتراض کنید.

اگر تصمیم رد ویزای شما در داخل کانادا صادر شده باشد، از تاریخ نامه رد شدن، ۱۵ روز فرصت دارید تا درخواست تجدید نظر قضایی در دادگاه فدرال ارائه دهید. این مهلت برای تصمیماتی که خارج از کانادا صادر شده است، ۶۰ روز است. اگر می‌خواهید از این گزینه استفاده کنید، وکیل مهاجرتی ما می‌تواند نسبت به تصمیم IRCC اعتراض کند.

مجوز تحصیلی کانادا چیست؟

یک افسر IRCC مجوز تحصیلی صادر می کند که به یک تبعه خارجی که شهروند کانادا یا مقیم دائم نیست، اجازه می دهد برای مدت زمان مشخصی در کانادا زندگی و تحصیل کند.

چگونه برای مجوز تحصیلی اقدام کنیم؟

چندین مرحله اساسی و بنیادی در فرآیند ویزای دانشجویی کانادا وجود دارد که باید به درستی آنها را تکمیل کنید. این مقاله [لینک به مقاله مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا] تمام مراحل لازم برای درخواست مجوز تحصیلی کانادا را توضیح می دهد.

چرا درخواست مجوز تحصیلی شما رد شد؟

اگر مجوز تحصیلی شما رد شود، IRCC نامه ای با شرح دلایل رد شدن ارسال خواهد کرد. این وضعیت زمانی رخ می دهد که افسر IRCC بر اساس موارد زیر قانع نشود که متقاضیان در پایان اقامت خود کانادا را ترک خواهند کرد:

دلایل اصلی رد شدن ویزای تحصیلی کانادا و راه حل ها

تابعه خارجی در صورتی که بخواهد در کانادا تحصیل کند، ممکن است ابتدا نیاز داشته باشد که مطمئن شود درخواست مجوز تحصیلی او تایید شده است. با این حال، آیا می دانستید که دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است درخواست مجوز تحصیلی رد شود؟ پیدا کردن “دلیل (یا دلایل) واقعی” برای نامه عمومی رد ویزا از طرف افسر IRCC تنها دلیلی است که ممکن است بعد از رد شدن به فکر درخواست مجدد باشید. برای اطمینان از پذیرش درخواست مجوز تحصیلی خود، چند مورد را برای شما لیست کرده ایم تا قبل از ارسال آن به اداره ویزا در نظر بگیرید.

۱. هدف از بازدید (بیانیه هدف، SOP)

هدف از بازدید آنها از کانادا با اقامت موقت آنها مطابقت ندارد، با توجه به جزئیاتی که آنها در درخواست خود ارائه کرده اند. شما این توضیح را در نامه رد شدن پیدا خواهید کرد: «من بر اساس بند ۲۱۶(۱) IRPR، قانع نیستم که شما در پایان اقامت خود کانادا را ترک کنید، زیرا هدف از بازدید شما همانطور که ذکر شده است با تحصیل در کانادا مطابقت ندارد.»

اگر افسر IRCC بر اساس اطلاعات ارائه شده در درخواست شما، قانع نشود که هدف اصلی شما از سفر به کانادا، تحصیل در یک برنامه خاص است، ممکن است درخواست شما رد شود. به عنوان مثال، اگر برنامه تحصیلی انتخابی شما با سابقه تحصیلی یا شغلی شما مطابقت نداشته باشد، یا اگر دلیل قانع کننده ای برای انتخاب کانادا برای تحصیل ارائه نداده باشید، این موضوع می تواند منجر به رد شدن درخواست شما شود.

برای رفع این مشکل، در بیانیه هدف (SOP) خود به طور شفاف و دقیق در مورد دلایل انتخاب برنامه تحصیلی خاص و دانشگاه مورد نظر در کانادا توضیح دهید. همچنین، به افسر پرونده نشان دهید که چگونه این برنامه تحصیلی با اهداف شغلی و تحصیلی بلندمدت شما مرتبط است.

۲. عدم اثبات تمکن مالی کافی:

منابع مالی ناکافی برای بازدید آنها از کانادا با اقامت موقت مطابقت ندارد، زیرا وضعیت مالی فعلی آنها نشان نمی دهد که آنها در کشور محل اقامت خود از نظر مالی تثبیت شده اند. شما این توضیح را در نامه رد شدن پیدا خواهید کرد: «من بر اساس دارایی های شخصی و وضعیت مالی شما، طبق بند ۲۱۶(۱) IRPR، قانع نیستم که در پایان اقامت خود کانادا را ترک کنید.»

دانشجویان قبل از درخواست ویزای تحصیلی کانادا باید دلایل رد شدن IRCC را در نظر بگیرند تا شانس تأیید آنها به طور قابل توجهی افزایش یابد. ما در این مقاله دلایل اصلی را جمع آوری کرده ایم تا به متقاضیان در مورد چگونگی افزایش شانس تأیید مجوز تحصیلی آنها مشاوره دهیم. قبل از اینکه به دلایل آن بپردازیم، بهتر است به دلایل رد شدن IRCC نگاهی بیندازیم. در سال های اخیر، اکثر دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا (۸۰%) بر اساس هدف از بازدید متقاضیان بوده است و بقیه (۲۰%) بر اساس منابع مالی متقاضی بوده است که باعث شده افسران IRCC قانع نشوند که متقاضیان در پایان اقامت خود کانادا را ترک خواهند کرد.

یکی دیگر از دلایل رایج رد شدن ویزای تحصیلی، عدم ارائه مدارک کافی برای اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا است. افسر IRCC باید اطمینان حاصل کند که شما منابع مالی کافی برای کل دوره تحصیل خود را در اختیار دارید.

برای رفع این مشکل، در زمان درخواست ویزا، صورت های حساب بانکی، نامه های حمایت مالی از والدین یا سایر منابع درآمدی خود را ارائه دهید که نشان دهد می توانید از نظر مالی از خود در طول تحصیل در کانادا حمایت کنید.

دلیل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا بر اساس هدف از بازدید

وقتی در مورد هدف از بازدید دانشجویان صحبت می کنیم، یعنی اینکه دانشجویان نتوانسته اند افسران IRCC را قانع کنند که هدف اصلی آنها از سفر به کانادا، تحصیل است. آنها قصد ندارند از این مسیر برای تسهیل روند مهاجرتی خود استفاده کنند. (قصد دوگانه)

متقاضیان در زمان ارائه مدارک خود باید مفهوم “قصد دوگانه” را در نظر بگیرند. «قصد دوگانه» به حالتی اشاره دارد که متقاضیان در ابتدا قصد دارند به طور موقت با ویزای تحصیلی از کانادا بازدید کنند و در نهایت اقامت دائم این کشور را به دست آورند.

در اینجا رایج ترین دلایلی که باعث ایجاد سوال در مورد هدف از بازدید متقاضیان توسط افسر IRCC می شود، آورده شده است:

  • انتخاب رشته تحصیلی: در صورتی که رشته تحصیلی انتخابی با سوابق تحصیلی یا کاری متقاضی همخوانی نداشته باشد، احتمال رد شدن ویزای تحصیلی کانادا افزایش می یابد. به عنوان مثال، فردی با مدرک کارشناسی فیزیک و سابقه کاری چهار ساله به عنوان معلم، که قصد تحصیل در رشته مدیریت هتل را دارد، ممکن است با سوالاتی مواجه شود.

  • عزم بازگشت به کشور محل اقامت: مجوز تحصیلی یک ویزای موقت با اعتبار محدود است. بنابراین، از دانشجویان بین المللی انتظار می رود که مدارک کافی برای اثبات تمایل به بازگشت به کشور خود را ارائه دهند. این بدان معنا نیست که متقاضیان نمی توانند ویزای تحصیلی خود را تمدید کنند یا اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند. ارائه مدارکی که نشان دهنده قصد بازگشت به کشور مبدا است، برای اطمینان از خروج متقاضی از کانادا پس از اتمام دوره مجاز اقامت (اعتبار مجوز تحصیلی کانادا) الزامی است. با این حال، اگر افسر پرونده احساس کند که دانشجو قصد مهاجرت دائم دارد، ممکن است ویزای تحصیلی او رد شود.

  • عدم وجود فرصت های شغلی در کشور محل اقامت: این موضوع نشان دهنده تمایل به بازگشت به کشور مبدا است. متقاضیانی که در کشور خود پیشنهاد شغلی ندارند یا چشم انداز شغلی ضعیفی دارند، ممکن است این تصور را به وجود آورند که قصد اقامت در کانادا را دارند.

  • مهارت زبان انگلیسی: اگرچه ارائه مدرک زبان انگلیسی الزامی نیست، اما داشتن حداقل نمره آیلتس برای دانشجویان بین المللی غیر انگلیسی زبان که به کانادا می آیند، برای دریافت مجوز تحصیلی ضروری است.

چگونه این وضعیت را برطرف کنیم؟

برای رفع نگرانی اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در مورد عدم بازگشت متقاضیان به کشور خود پس از تحصیل در کانادا، آنها باید نشان دهند که برنامه تحصیلی انتخابی چگونه به آنها پس از بازگشت به کشورشان کمک خواهد کرد. در غیر این صورت، درخواست مجوز تحصیلی کانادا آنها رد خواهد شد.

متقاضیان می توانند با ارائه یک «برنامه تحصیلی شخصی دقیق و قوی» به این نگرانی رسیدگی کنند. (توضیحی که توسط متقاضیان در مورد برنامه تحصیلی انتخابی نوشته شده است تا نشان دهد چگونه این برنامه با سوابق تحصیلی، فنی یا حرفه ای و اهداف شغلی آینده آنها مرتبط است.) برنامه تحصیلی باید به سوالات زیر پاسخ دهد:

  • چرا تصمیم به تحصیل در خارج از کشور و کانادا را برای برنامه پذیرفته شده خود گرفته اید؟ و هدف کلی تحصیلی شما چیست؟
  • چرا موسسه و برنامه تحصیلی پذیرفته شده در کانادا را انتخاب کردید؟ چرا برای دوره مورد نظر واجد شرایط و مناسب هستید؟ چگونه از این دوره مطلع شدید؟
  • این دوره با دوره های مشابه در کشور محل اقامت یا تابعیت شما چه تفاوتی دارد؟ چرا برنامه مشابهی را در کشور محل اقامت یا تابعیت خود دنبال نمی کنید؟ و چه تحقیقاتی در مورد دوره های تحصیلی در کشور خود انجام داده اید؟
  • آیا پیش نیازهای تحصیلی یا تجربه کاری مرتبط با این برنامه تحصیلی دارید؟
  • این دوره چه مزایای خاصی برای شما به همراه خواهد داشت؟ برای تکمیل تحصیلات پیشنهادی خود در کانادا چه برنامه هایی دارید و برنامه های شغلی بعدی شما چیست؟
  • این برنامه چگونه فرصت های شغلی را در کشور محل اقامت یا تابعیت شما بهبود می بخشد؟ چگونه مدرک و صلاحیت های کانادایی شما را برای زمینه کاری مورد نظر آماده می کند؟
  • آیا بین آخرین دوره تحصیلی شما و اکنون، وقفه ای در تحصیل شما وجود داشته است؟ در این صورت، در آن زمان چه کاری انجام داده اید؟
  • آیا زبان اول شما انگلیسی یا فرانسوی است؟ در غیر این صورت، لطفاً جزئیات هرگونه مدرکی که به زبان فرانسه یا انگلیسی دریافت کرده اید را به همراه مدارک مستند ارائه دهید.

مهم است نشان دهید که برنامه تحصیلی و موسسه آموزشی انتخاب شده توسط متقاضیان، گام های بعدی منطقی در مسیر تحصیلی آنها بر اساس سوابق تحصیلی، فنی یا حرفه ای قبلی آنها است. فراتر از این، نشان دادن اینکه متقاضیان و خانواده های آنها در کشور خود مستقر هستند و دلایل محکمی برای بازگشت به خانه پس از اتمام تحصیل در کانادا دارند، بسیار حیاتی است.

🚀

دلیل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا به دلیل عدم تمکن مالی کافی

عدم اثبات تمکن مالی کافی دومین دلیل اصلی رد شدن ویزای تحصیلی کانادا است. زمانی که متقاضیان برای ویزای تحصیلی کانادا درخواست می دهند، باید نشان دهند که منابع مالی کافی و در دسترس بدون نیاز به کار در کانادا را برای پرداخت هزینه سفر رفت و برگشت به کانادا، شهریه و مخارج زندگی خود و همراهانشان در طول تحصیل دارند. در غیر این صورت، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ممکن است درخواست آنها را رد کند. این اصل با عنوان «نمایش پول» شناخته می شود، به این معنی که افسران ویزا عمدتا به دنبال وجوه قابل تأیید برای شهریه و هزینه های زندگی هستند. IRCC معمولاً درخواست صورت حساب های بانکی چهار ماه گذشته را می کند تا اطمینان حاصل شود که دانشجویان پول کافی برای تأمین مخارج خود در طول اقامت در کانادا را دارند. دانشجویان باید حداقل برای سال اول دوره، وجوه کافی برای مدیریت هزینه های تحصیل، ضروریات و زندگی داشته باشند. اگر صورت حساب های بانکی نشان دهنده عدم تمکن مالی کافی باشد، درخواست تایید نخواهد شد. این یکی از دلایل اصلی رد شدن بالای ویزای تحصیلی کانادا است.

چگونه این وضعیت را برطرف کنیم؟

طبق دستورالعمل IRCC، متقاضیان باید حداقل هزینه یک سال برنامه تحصیلی به علاوه هزینه های زندگی را نشان دهند. اگر یکی از اعضای خانواده دانشجو قصد همراهی او به کانادا را داشته باشد، انتظار می رود که آنها وجوه بیشتری ارائه دهند. به طور ایده آل، اگر متقاضی برای دو سال تحصیل می کند، باید کل هزینه های دو سال را نشان دهد. این کار شانس تایید ویزای تحصیلی کانادا را افزایش می دهد زیرا دانشجویان می توانند نشان دهند که توانایی مالی برای تامین مخارج خود در کل دوره تحصیل و اقامت در کانادا را دارند.

اگر دانشجویان برای کل دو سال تحصیل پول نقد در حساب بانکی خود ندارند، می توانند به دنبال اسپانسر، دارایی، سرمایه گذاری یا اجاره و درآمد احتمالی برای سال دوم خود باشند. اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ممکن است سابقه برداشت و واریز وجوه در صورت حساب های بانکی را برای بررسی انتقالات بانکی کلان بررسی کند که می تواند هشدار دهنده باشد. اثبات اصلی وجوه باید به صورت وجه نقد باشد که متقاضیان در صورت نیاز بتوانند آن را نقد کنند. املاک، سرمایه گذاری، جواهرات، درآمد اجاره یا سایر سرمایه گذاری های تحت نام متقاضیان می تواند به عنوان اثبات ثانویه وجوه و نه به عنوان اثبات اولیه در نظر گرفته شود. این وجوه عمدتا برای اثبات استقرار یا دارایی های متقاضیان است.

اگر متقاضیان اقوام یا دوستانی دارند که می خواهند آنها را برای تامین هزینه اقامت، غذا یا سایر مخارج حمایت مالی کنند، باید اسناد و مدارک مناسب از اسپانسرهای خود ارائه دهند. در اینجا اسنادی که می توانند وجوه متقاضیان را ثابت کنند، آورده شده است:

  • اثبات داشتن حساب بانکی کانادا به نام متقاضی
  • گواهی وام دانشجویی یا تحصیلی از بانک
  • صورت حساب های بانکی چهار ماه گذشته
  • حواله بانکی قابل تبدیل به دلار کانادا
  • اثبات پرداخت شهریه و هزینه های اقامت توسط متقاضی
  • نامه و مدارکی از مدرسه یا شخصی که از متقاضیان حمایت مالی می کند
  • اثبات تامین مالی از داخل کانادا در صورت داشتن بورسیه تحصیلی یا شرکت در برنامه آموزشی با بودجه کانادا
  • داشتن گواهی سرمایه گذاری تضمین شده (GIC) به ارزش 10،000 دلار کانادا

به طور خلاصه، رایج ترین دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا، عدم اثبات تمکن مالی کافی و عدم توانایی در متقاعد کردن اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) به اینکه هدف اصلی از سفر شما تحصیل است، می باشد. بنابراین، برای جلوگیری از ناامیدی و سرخوردگی ناشی از رد شدن ویزای تحصیلی، ایجاد یک برنامه تحصیلی قوی و محکم که نشان دهنده پیشرفت واضح و طبیعی در تحصیلات شما و تاکید بر وابستگی شما به کشور مبدأ بسیار مهم است. همچنین، نشان دادن حمایت مالی کافی از طریق حداقل چهار ماه صورت حساب بانکی یا گواهی سرمایه گذاری تضمین شده (GIC) تایید شده به صورت الکترونیکی، ضروری است.

دلایل دیگر رد شدن ویزای تحصیلی کانادا

علاوه بر دو دلیل اصلی که ذکر شد، دلایل دیگری نیز ممکن است منجر به رد شدن ویزای تحصیلی شما شوند، از جمله:

  • سابقه عدم رعایت قوانین مهاجرتی: اگر سابقه عدم رعایت قوانین مهاجرتی در کشوری دیگر را دارید، این امر می تواند شانس شما را برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا کاهش دهد.
  • عدم ارائه مدارک کامل: اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک مورد نیاز را به درستی و به طور کامل مطابق با لیست ارائه شده توسط IRCC تهیه و ارائه کرده اید.
  • ضعف در سابقه تحصیلی یا شغلی: یک سابقه تحصیلی و شغلی ضعیف ممکن است باعث شود افسر IRCC در مورد قصد واقعی شما برای تحصیل در کانادا دچار تردید شود.

چگونه شانس موفقیت خود را در دریافت ویزای تحصیلی کانادا افزایش دهید؟

با در نظر گرفتن دلایل رایج رد شدن ویزای تحصیلی کانادا، می توانید با انجام اقدامات زیر، شانس موفقیت خود را در درخواست بعدی به طور قابل توجهی افزایش دهید:

  • با یک مشاور مهاجرت واجد شرایط مشورت کنید: یک مشاور مهاجرت با تجربه می تواند شما را در تکمیل فرم درخواست ویزا، جمع آوری مدارک مورد نیاز و اطمینان از ارائه یک درخواست قوی و قانع کننده راهنمایی کند.
  • برنامه تحصیلی قوی انتخاب کنید: برنامه تحصیلی انتخابی شما باید با اهداف و سابقه تحصیلی شما مطابقت داشته باشد.
  • نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی معتبر در کانادا ارائه دهید: پذیرش از یک دانشگاه یا کالج معتبر در کانادا نشان دهنده جدیت شما در تحصیل است.
  • تمکن مالی خود را به طور کامل اثبات کنید: تمام مدارک مالی لازم را ارائه دهید تا به افسر IRCC اطمینان دهید که منابع مالی کافی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود در کانادا را دارید.

عدم تمایل به بازگشت به کشور محل اقامت:

متقاضیانی که نتوانند شواهد کافی مبنی بر وابستگی به کشور خود و تمایل به بازگشت به کشور خود پس از اتمام تحصیل را ارائه دهند، با خطر رد شدن ویزای تحصیلی خود مواجه هستند. این شواهد می تواند شامل وابستگی های خانوادگی، شغلی یا مالی در کشور محل اقامت باشد.

عدم وجود فرصت های شغلی در کشور محل اقامت:

اگر افسر IRCC معتقد باشد که به دلیل تحصیل در کانادا شغل خود را از دست می دهید یا در صورت عدم اشتغال فعلی، احتمالاً نمی توانید شغلی پیدا کنید، این می تواند دلیلی برای رد شدن ویزای شما باشد.

عدم ارائه مدارک کافی:

متقاضیان باید مدارک کاملی را ارائه دهند که نشان دهد آنها دانشجوی واقعی هستند و قصد دارند پس از اتمام تحصیل به کشور خود بازگردند. این مدارک می تواند شامل برنامه تحصیلی دقیق، نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی معتبر در کانادا و اثبات تمکن مالی باشد.

سابقه عدم رعایت قوانین مهاجرتی:

اگر سابقه عدم رعایت قوانین مهاجرتی در کشوری دیگر را دارید، این امر می تواند شانس شما را برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا کاهش دهد.

نرخ رد شدن ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

در جدول زیر، نرخ رد شدن ویزای تحصیلی کانادا (به استثنای تمدیدها) بین ژانویه ۲۰۱۹ تا اکتبر ۲۰۲۲ به تفکیک سال نشان داده شده است:

سال نرخ تایید تعداد کل درخواست های ارسال شده
۲۰۱۹ ۶۰٪ ۴۲۲،۶۸۹
۲۰۲۰ ۵۱٪ ۲۱۷،۹۶۰
۲۰۲۱ ۶۰٪ ۵۵۰،۱۴۰
۲۰۲۲ ۵۵٪ (منتشر نشده)

برای مشاهده نرخ رد ویزای کانادا بر اساس کشور، لطفاً از وب سایت اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) به آدرس CIMM – Student Approval Rates by Country of Residence – February 15 and 17, 2022 دیدن فرمایید.

احتمال قبولی ویزای تحصیلی کانادا در سال ۲۰۲۴

اگر پذیرش تحصیلی از یک موسسه آموزشی معتبر کانادا (DLIs) را دریافت کنید، می‌توانید برای ویزای تحصیلی اقدام نمایید. در صورت قبولی، می‌توانید هزینه سال اول تحصیل خود به همراه مبلغ ۱۰،۰۰۰ دلار کانادا برای هزینه‌های زندگی را تأمین کنید.

احتمال قبولی درخواست شما در صورتی که بتوانید افسران اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) را متقاعد کنید که قصد واقعی شما تحصیل است و پس از اتمام تحصیلات به کشور خود باز خواهید گشت، بالا است.

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در سال ۲۰۲۲ تعداد ۵۵۱،۴۰۵ ویزای تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط صادر کرده است. بر اساس آمار موجود، انتظار نمی‌رود که این تعداد در سال ۲۰۲۴ کاهش یابد. محدودیتی برای تعداد ویزاهای تحصیلی صادرشده وجود ندارد. در صورتی که موسسات آموزشی معتبر کانادا دانشجویان بین‌المللی را پذیرش کنند، اداره مهاجرت برای متقاضیان واجد شرایط ویزای تحصیلی صادر خواهد کرد.

راه حل هایی برای افزایش شانس دریافت ویزای تحصیلی کانادا

با توجه به دلایل رایج رد شدن ویزای تحصیلی کانادا، متقاضیان می توانند اقدامات زیر را برای افزایش شانس موفقیت خود انجام دهند:

ارائه برنامه تحصیلی قوی:

برنامه تحصیلی خود را به دقت شرح دهید و توضیح دهید که چگونه این برنامه با اهداف شغلی و تحصیلی شما مرتبط است.

نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی معتبر در کانادا را ارائه دهید:

این نشان می دهد که شما برای تحصیل در یک برنامه معتبر پذیرفته شده اید و قصد دارید به طور جدی تحصیل کنید.

اثبات تمکن مالی:

مدارک کافی ارائه دهید تا نشان دهد که شما می توانید هزینه های تحصیل و زندگی خود در کانادا را تامین کنید.

وابستگی های خود را به کشور محل اقامت نشان دهید:

این می تواند شامل وابستگی های خانوادگی، شغلی یا مالی باشد.

سابقه تحصیلی و شغلی قوی خود را برجسته کنید:

این نشان می دهد که شما یک دانشجوی موفق هستید و احتمالاً پس از اتمام تحصیل به کشور خود باز خواهید گشت.

نامه حمایتی از یک استاد یا ناظر تحصیلی ارائه دهید:

این نامه می تواند به تأیید صلاحیت های تحصیلی و انگیزه شما برای تحصیل در کانادا کمک کند.

از یک مشاور مهاجرت واجد شرایط کمک بگیرید:

یک مشاور مهاجرت می تواند به شما در درک فرآیند درخواست ویزا و اطمینان از ارائه تمام مدارک لازم کمک کند.

نتیجه

دریافت ویزای تحصیلی کانادا یک فرآیند رقابتی است. با این حال، با درک دلایل رایج رد شدن ویزا و انجام اقدامات لازم برای تقویت درخواست خود، می توانید شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

نکات مهم

  • به تمام سوالات در فرم درخواست ویزا به طور کامل و صادقانه پاسخ دهید.
  • تمام مدارک لازم را به همراه درخواست خود ارائه دهید.
  • قبل از ارسال درخواست خود، آن را به دقت بررسی کنید.
  • در صورت نیاز از یک مشاور مهاجرت واجد شرایط کمک بگیرید.

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top